Wednesday, May 14, 2008

..hepi sweet 20 mira..

ngah tggu pizza

assalamualaikum.. sorang lagi housemate aku mncecah umur 20 taun.. tggal 4 org je still 19..sooner,husna.. nih nak cte sket cmne persiapan n sambutan ktrg time besday mira..(8.5.08) persiapan ktrg bermula pde siang hari(7.5.08).. mcm2 ktrg rancg,tpi xla sumer jdi cam yg ktrg nak.. semuanya Allah dah tetapkan.. as 1 of her housemates,aku mmg nak buat yg terbaik untuk die.. bermulalah ceritanya..

ptang tu,husna n amira nak pegi ghazawi,beli stationary untk exam.. ktrg yg lgi 4 org ni pon mrancag r nak kuar tyme drg 2 org da kuar..so,nnti mira xtaulah ktrg wat preparation untk besday die mlm ni..aku n piah menapak ke bassam,beli kek.. ila n dura plak g qaumiyah,carik hadiah.. ptang tu aku mnapak ngan piah g bassam..demam2 pon aku g x..keranamu mira..( kmu x terharu ke mira??juz kidding..hehe,kte ikhlas la..)..

baru je kuar rumah,mira tepon piah.. adey kantoila ktrg kuar coz mira nak ckap ngn ila..ila mne ade gn ktrg time tuh..alahai..kantoi~~agak pnat r ptag tu jlan kaki,demam..sblom smpai bassam,piah g kuar duit..skali kad plak stuck kat dlam tu..dala duet x kuar..sebek piah x cuak dgan adenye aku di sisi..(hehe..).. ..ahli bait..

perjlann diteruskan ke bassam..ktrg pon surveyla kek untuk mira..rambang mate dibuatnye..hehe..at last,aku plih yg ini..dan aku n piah msing2 beli 2 ptong kek..sje nak mkan..mine,both r choclate cakes..besh~~balik tu,ingt nak singgah sultan..nak beli brg untuk donut,tpi kek kat tgn yg berat tu,watkan ktrg nak blik umah je terus n nnti pegi suk baiti jela..


..typical cake...tpi,besh je~~is there any option??

dah anta kek kat umah,aku ngan piah kuar balik,nak g suk baiti(nme yg popular kat ahli bait aku..pdahal nme btol die baiti market)..tbe2 aku teringt,ktrg nak wat donut n cucuk ngan lidi,kat sultan je ade lidi..so,ktrg berpatah balik ke sultan..(jlan kaki lagi..)..sampai kat sultan,dahla lidi xde..dgan tepung2 dahab skali xde..cmne nak wat donut ni..adey..
so,kputusannye pgi suk baiti.. "piah,kte x larat r nak jlan kaki..jom naik trmco.."..piah bgai org disorok bntal bgi green light je.. naikla trmco..dahla da nek harge..x gune btol..pkcik tu x plang duet ktrg..ades~~xpe2 sebek aku demam,mlas nk bising..

kat suk baiti belilah sume brang..x dilupe aku beli snickers gak..hehe..kat suk baiti tu plak x de lidi..aku dgan geniusnya pi beli spegeti..bley gak cucuk donat.haha..piah cadangkan bli pncungkil gigi..huhu..
sampai umah,husna n mira x balik lgi..dura ngan ila pon x blaik lgi..aku n piah mkanla kek ktrg..kek besar tu,aku dah srok ats katil aku..so,xla kntoi..tgah2 mkan kek kecik ktrg tu,aku psan kat piah,kotak kek ni nnti buang,takut mira nmpak klu msuk blik die..


smntara isi mse lapang..(prasan ade mse lapang,padahal nak exam..kuikui..)aku,mira n husna dok mlayan cte mohabbatein..pe mimpi ktrg tgok cte ni??huhu..ntahla..di sebelah aku,ade seorg insn yg sedang bermanje tdo kat sebelah aku..da-one-who-shud-not-be-named..tbe2 tgah dok ktrg 3 rg khusyu' tgok cte tu,tbe2 insan yg tgah tdo ni hulur tgan kat aku dan mte yg terlelap smabil berkata.."nah ika,copy n paste.."huahuahua..nak pecah perut ktrg than gelak..si mira n husna dok buat muke than gelak..aku plak x smpai ati nak gelak tkut insan yg sdang mengigau tu kecik ati..huhu..siyes x tahan..adey~~mlam tu tnye die,die inagt x die ngigau..x ingat pon..kuikui..

..masukkan susu..gebunye donut ..haha..


duty aku masak mkan mlam arini..dura handle dinner,aku plak dok menguli tepung untuk donut..mgrib pon msuk,tawaquf jap..menghormati mgrib,n tunaikan solat..pas mkan mlam smbung wat donut..buat bntuk bulat n alphabet 4"MIRA 20"..mlam tu kol 11,aku n piah terlelap..pnat sgat..dura n mira gorengkan donut..pastu drg kejut kol 12.30 nak kejutkan mira..ketuk2 pintu blik mira,die plak x terjage..aduhai..cmne ni,donut da goreng,nnti x bes plak mkan esok..dahla da salut coklat.. xpe,tggu besok jela..



ktrg pon smbung r study mlam tu..smpai pagi..tpi aku terlelap balik dlm kol 3.30..pas subuh aku dok tggu bdak2 ni bgun,ingat nak wat suprise kat mira pgi2 tu...tpi,nape la hari ni drg bgun lmbat..ey,sayang!!!bngunla..tuh study smpai pagila tuh..sebek kuliah da xde..skang kan exam..dlam kol 9pgi tu,aku pi kejutkan insan 2 org yg tdo kat depan.."incik,bley x kte solek muke kamu jdi hantu??"sib baik dudu yg tgh mamai tu setuju..aku ngan piah gla solek muke die..nak suh die terkejutkan mira..hehe..abes lipstik aku..huhu..


dudu wat donut tocang..haha


"mira,mira..tlongla kte kejutkan dura tu..die xmo bgun..pnat d kte kejut..."aku mulekanla watak..hehe..mira pon ikut aku g depan..die pon kjutkan dura..lme gak die kejut dura,tpi,dura x mo bgun..aku pon plik apsal la yg si dura yg tgah pura2 ni x terkejutkan si mira tu..aduhai..die tdo balik ke?last2 mira ptus asa..dura..bgunla..mira da nak masuk blik,pastu si dura pon terkejutkanla(dgn care yg x terkejut pon)..geramnye aku kat dura ni..kte suh die jadi antu yg mnkutkan..bley plak dia senyum kat mira..

there u r..amira 20..



then ktrg pon kumpul 6 org..celebrate la kat dpan..mkan donut,kek n fresh orange..si mira pon bukakla cite yg sbnrnye mse masuk blik piah mlam tdi,die de nmpak kotak kek kecik ats meja piah..kotak kek bassam..so,kantoilah ktrg ade g kedai ke..PIAH!!!!kamu mmg nak kena kan..i've asked u to hide it!!!kantoi lagi~~ ptang tu ktrg g pizza 7 days kat qaumiyah..mira blnje..bes gak pizza nye..thanx~~ slamat ari jadi mira..(setiap besday ktrg ade ceritenye tersndri..)mira,ktrg harap ko gembira hari ni..



klu da mkan donut ni,confirm terbawak smpai mimpi..

5 comments:

penconteng.crayOn said...

wa,typical cake yg nmpak sedap..he3..kim salam dura n ahli bayt=)

::..aj_fziq..:: said...

besh..hehe..ok..tcre~~

M.Affan Ns said...

nk donut~!! yay~!!! u owe me donut~!!

::..aj_fziq..:: said...

incik affan..
sjak ble plak i owe u donut ni??
xde deal pape rasenye ni...
selemun cbuk r..huhu~~

Anonymous said...

ade org tu janji nk bg donut bila la ek.....